20 March 2010

Ayah saya


















Saya ada ayah.


Ayah saya seorang yang baik hati, beriman dan disenangi oleh ramai orang.


Saya sayang ayah saya.



Ayah saya banyak berkorban untuk saya. Tiap hari ayah saya keluar mencari rezeki untuk kami sekeluarga.


Saya banyak terhutang budi dengan ayah saya.

Ayah saya jarang memarahi saya.

Ayah saya seorang yang pandai memberi nasihat. Ayah tempat saya mengadu masalah. Bila hati saya runsing, saya akan bercerita dengan ayah, ayah pasti akan menasihati saya. Itu sebab saya sayang dengan ayah saya.


Tiap tiap hari saya berdoa pada tuhan agar ayah saya selamat di dunia dan akhirat.


Tapi sekarang ayah saya telah pergi jauh dari hidup saya. Saya kesunyian. Saya tiada tempat mengadu.


Saya rindukan ayah saya.


Ayah, pulanglah....





"Ayah....
Demi tuhan ku bersyukur
Petunjuknya menyedarkan kita
Meskipun dosa tiap hari ku pinta
Agar bersih semuanya
Penderitaan dan perjuangan
Jasamu tetap ku kenang
ooooh..... ayah....."


Ayah - Aishah

(p/s : ayahanda saya Almarhum Idris Bin Mohd Kassim@Kasim telah kembali ke rahmatullah pada tahun 2004. Alfatihah. Semoga rohnya ditempatkan bersama mereka yang beriman. Gambar yang tertera di atas adalah sekadar hiasan.)

No comments:

Post a Comment