29 July 2010

A week filled with activites


24/07 - Afidz mai - mintak untuk balik kampung - bagi RM75.00 (lebih duit semalam beli KFC) untuk beli tiket balik - Afidz janji akan datang balik tunjuk tiket , borak2 sebelum balik - Afidz tukar baju ungu untuk keluar beli tiket - I bagi sekali T&Go untuk tambang ke Hentian Putra.

Tunggu punya tunggu, Afidz tak balik balik dari beli tiket - at the same time Yati dan laki dia ajak keluar untuk ronda Bukit Bintang tengok kedai baju - I kata tak leh lagi selagi tak settle dengan Afidz ni.

beberapa kali keluar untuk lihat sama ada Afidz dah balik ke belum - Akhirnya penantian I berakhir pabila I keluar ke balkoni tgk dari sliding door - sebuah kereta wira merah lalu - parking depan rumah - Afidz keluar - tunjuk tiket (spt di atas) - bawak baju dalam beg plastik putih baju kotor - bagi baju tak cuci lagi - baju hijau, baju polo biru gelap dan seluar jeans.

Afidz tukar baju tshirt hitam (yang baru l basuh) dan peluk l sebelum keluar rumah.

I called Yati kata dgnnya semua dah settle.

Tunggu punya tunggu - dorang sebenarnya ada function kat Rum Jungle - Nasib baik I tak ikut sekali. Kalau I ikut sure one I mati kutu punya.


25/07 - Tengahari makhayam ajak gi tgk Tuan Haji Omar kat Hospital Ampang - katanya tahu Public Bank tapi habukkkk!!!! sesat... Lepas tu bila cakap dengan Along, suruh dia drive ke rumah I aje. Dalam Unser ada Halim, Abang Gee dan makhayam.

Sampai dalam pukul 1.30 - sempat lagi untuk melawat sehingga pukul 2.00 baru ditutup.

Jam menghampiri 2.00petang kami semua mintak diri untuk pulang. Makhayam nak makan ikan bakar - I suggest kat belakang istana. Along kata jauh. Makan kat sini sini aje la.

I stop dorang kat Restoran Rasa Utara. Halim tak makan sebab mungkin dia tak biasa makan lauk pauk melayu. Harga semua 23.++

Lepas makan, I jalan kaki balik aje.

Malam - Puddin datang sebab nak ambil wan kat KLIA. Jam kira kira pukul 12++malam.

26/07 - Ikut Wan dan Puddin naik Merc mereka makan tengahari di Greenwood. Sayang kedai makan kesukaan mereka tutup hari ini. Terpaksalah kami makan di tempat yang tak kami restui. Masakan Timur mereka kurang mendapat rasa melekat di lidah - Beli pisang goreng untuk menimbal balik rasa yang kekurangan.

Menuju ke Merc Service (near Giant Batu Caves) - ada perselisihan harga - Wan decided not to service, nak service di Kluang - Meluncur ke Masjid India untuk beli manik dan kain untuk baju raya Balkis dan Puddin sekali.

Sepanjang jalan Wan berutusan untuk menyelesaikan penerbangan balik pasangan Komandan dari Jakarta. Wan akan ambil mereka di KLIA. "Jilat bontot nih!!!"

Mlm - gaduh fasal kain baru, adik berak tak de sapa yang pedulik, penuh pampers. Wan masak untuk makan malam ni - Asam pedas dengan udang goreng kucai. Barang2 kami beli di The Store selepas pulang ke rumah. Harga lebih kurang RM23.++. Lepas maghrib I masuk tidur untuk rehat kepala hotak yang penat dan berserabut.

Wan balik - baru i sedar dan makan - sambung kerja. Pukul 12.++ malam jugak Zeman dan Meran datang untuk tumpang tidur. Nasib baik tak keluar dengan yati yang tengah merayau2 untuk tenang kepala hotak dia.

27/07 - Zeman dan Meran chow dulu - mungkin dorang malu kot - nak kutip pam air katanya - Pojie datang dalam pukul 10.00 pagi - Hingat nak gi Kajang tapi tak sempat dan area kajang hujan - Akak dah siap kemas baju - Wan keluar untuk jumpa kawannya di Wangsa Maju - tinggallah kami berborak borak - Pojie bawak anisa ajak yati makan breakfast kat 5 bintang rest.

Wan balik dari wangsa maju - tengok tshirt vietnam

Kami chow dari rumah - Pojie sempat beli nasi beriani - gi beli barang untuk biskut arab - Anna mai - Kak Yanti mai - Afidz ada miss call dalam pukul 9lebih - borak sekejap dengan dia




Di atas adalah gambar biskut arab yang telah siap untuk dibakar dan biskut arab yang tersedia untuk dijual - RM25.00 per bekas. Harga agent - RM22.00

28/07 - bangun 9.30 - kemas rumah - then lepak baca "jangan bersedih". Pukul 1.30 - kak yanti datang - ambil budak sekolah - tinggalkan i dekat bagus - beli bekas untuk hamper dan topup Afidz - Yati datang - beli bekas kuih salah - petang tukar - tapi tak de stok suruh tukar esok petang - Pi Hero - Afidz called suruh SMS no semua




Malam - buat tart nanas - sambil buat adik adik bernasyid berlagu memuji kebesaran Ilahi.

Inilah keadaan kalau kaum lelaki membuat kerja dapur. Bersepah!!!

Adik baju merah (sedang tunduk) adalah anak yati dan pojie. Comel. Adik yang pakai baju melayu biru pun handsome jugak. Adik pakai baju putih sedap suaranya, pandai control dan yang penting sekali lemah lembut.

Pojie dan Yati anta I balik - sebelum sampai rumah makan roti sardin dengan roti kosong di restoran 5 bintang - pesan telur separuh masak - i minum teh o suam aje dan makan kuning telur separuh masak only

No comments:

Post a Comment