14 July 2010

Menanti sinar ESOK!!!

MENANTI HARI ESOK
ESOK UNTUK SIAPA
TIADA ESOK BAGIMU
ESOK HARI INI DAN SEMALAM....

Di atas adalah tajuk2 filem Tan Sri (?) Jins Samsudin kecuali yang last tu adalah bakal filem i yang akan dibuat, entah bila siapnya.

Lupa i nak beritahu semalam yang mana semasa i bargain seutas jam tangan dengan seorang penjual (indonesia bangsanya) di masjid india, dia melihat yang i kurang sihat - selsema dan batuk di hadapannya, maka diberi kaplet/ pil dondex(lebih kurangla bunyinya dan ejaannya sebab dah terlupa ejaannya) - ubat indonesia kepada i untuk mengubati selsema dan batuk. Masa itu i tak terfikir langsung tujuan sebenar lelaki/ penjual indonesia sama ada tujuan baik ingin menolong i atau ingin meng'onar' diri ini. Apa apa pun i langsung tak sedar apa yang terlintas hanyalah "baik sungguh lelaki ini", dan niat i adalah untuk membeli dan berjanji dengan lelaki tersebut untuk membeli jam SEIKO pada esok hari kerana hari ini tiada wang yang cukup untuk membelinya.

Penjual itu memberitahu bila sampai rumah, telan sebiji dan sebelum tidur telan lagih.. Adakah i kebah selepas meminum ubat / pil ini? terserahhh!!!!


Selepas minum/ makan malam (menu terhidang : nescafe panas & kek butter buatan kedai RM8.50 - harap jangan terliur jelir manja) dan seperti dinasihatkan oleh abang jam di masjid india tersebut terpaksa dituruti.

Sebelum menutup mata, l harus nekad untuk memajukan perniagaan l yang baru merangkak ini. Moga sinar harapan kejayaan bakal ditempa berkat usaha gigih l di perjalanan menuju puncak!!!

Suasana home office .. bekalan internet hasil pertolongan saudara Fadzli (sebut dengan penuh hormat dan yakin : PWS - Mohd fadzli Lim seperti yang tertera di dalam contact handphone l)dapat menggunakan talian kerajaan streamyx dan dapat phone line. Free lagih tu. Phone aje, bil kena bayar ceeeikkkk!!! ada ngerti?

Sebelum ini l guna celcom broadband tapi kecakupannya NAUZUBILLAH.. memang teruk yang amat!!! kekadang tu langsung tak boleh connect the whole day... tapi kena bayar jugak.. sapa yang kaya? CELCOM cikgu.... bagus!!! bagus!!! Lain kali jangan guna celcom... Gunalah TM Streamyx, stable connection so far. Tak tahula esok.. Adakah sambungannya ok? Sila jawap pengguna streamyx tegar!!!

Okla nak check emails dan updatekan FB.

DAAAAaaaaa....




No comments:

Post a Comment