18 July 2010

Catering & Prik Thai

Bangun awal untuk ke bangunan sultan abdul samad - ada function kat sana - Pojie ajak tolong dia untuk buat catering kat dalam building tu - KEKKWA office katanya - dah lama tak buat - tapi masih ingat lagi - sayang tak bawak camera kalau tidak boleh snappy mana mana yang boleh..




sampai hampir pukul 10.00 di hadapan building yang dijanjikan - tunggu punya tunggu pojie tak sampai sampai - tunggu lagi terus menunggu - pukul 1115 pagi baru muncul dengan kereta REXTON dia - tayar vannya meletop di tengah jalan. Tak kisah itu semua sebab yang penting dia sampai jugak - tolong kemas - Pojie tolong sekejap then dia chow untuk ambil hanak dia dan handle yang satu laginye functuion - I tak sembahyang jumahat pun padahal masjid jamek sebelah jalan aje sebab kesian nak tinggalkan yati seorang.



selesai kemas dalam pukul 2.00 petang - bawak peralatan, bengbarang keluar - cangkung kat tepi longkang tepi alley bangunan - tengok satu merc merah MAC 252 (kalau tak silap la, pengambil no ekor sila take note)parking di porch ada tetampal logo mentaeri atas plat no kete. I ingat siapakah menteri tersebut (tapi dalam hari dah tahu siapa) - rupanya menteri yang l suka butir bualnya. I labelkan menteri ini "menteri yang membaca buku ketika bercakap". Setiap butir, nahu serta perkataan yang keluar dari mulutnya itu seolah ayat ayat yang harus dipinjam untuk dijadikan penyelidikan DBP. Menteri yang i labelkan itu tak lain dan tak bukan adalah :-




Yang bagusnya dia yang mula mula bagi salam walaupun padanya i adalah seorang waiter yang duduk bercangkung di tepi longkang. I respect atas perbuatan itu. I memang admire. Salahlah anggapan I terhadap sesetengah menteri yang sombong dan cakap tak serupa bikin!

kami tunggu pojie lewat petang baru balik. Pojie ajak ke MAS building pula untuk another KEKKWA function. Pukul 6.00 baru kami bertolak balik. lepas kemaskan buffet kat tingkat 34.

sampai rumah pojie - basuh pinggan mangkuk hayun segala bana - sampai 1.00 pagi baru selesai.

hujan - kami berhenti sebentar. Kami bersiap untuk keluar makan sebelum anta i balik ke rumah.




Makan di Prik Thai - walaupun pojie order pelbagai jenis tetapi yang datang seolah semuanya di masak kicap.


Daging masak merah jadik hitam, apakah itu?

Kembung tiga rasa - jadik kembung goreng sos kicap

daging goreng pedas - jadik daging masak kicap bercili.

lepas makan - pojie dan bini serta anak perempuan lepas sekejap kat rumah - pojie ambil 11 DVD - kalau afidz tahu sure kena tegur ni




No comments:

Post a Comment